Skip to main content

ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN

ALGEMENE VOORWAARDEN

Artikel 1. Algemeen

1) In deze algemene voorwaarden worden de partijen hieronder genoemd ‘MOONS BV’, de uitgever van de voorwaarden, ‘Patiënt’, de patiënt (therapeutisch) van MOONS BV en ‘Klant’, de klant (voedingscoach) van MOONS BV. Deze algemene voorwaarden zijn integraal van toepassing op elke ereloonnota Moons BV | Hommelvennestraat 67, 3500 hasselt | T +32 (0) 471 29 27 46 nele.moons@outlook.be | Ondernemingsummer 1027291267 en factuur uitgaande van MOONS BV en op elke overeenkomst die de Patiënt of Klant met MOONS BV aangaat. 2) Deze voorwaarden vervangen eventuele andersluidende voorwaarden van de Patiënt of Klant en prevaleren erop. Als een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden zouden vervallen, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden van toepassing. De partijen zullen in dat geval overleg plegen om vervangende bepalingen overeen te komen, waarbij voor zover mogelijk van het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling wordt uitgegaan.

Artikel 2. Afspraken

1) De overeenkomst komt tot stand door het maken van een afspraak bij MOONS BV en na uitdrukkelijke bevestiging van deze afspraak door MOONS BV. 2) MOONS BV heeft het recht om afspraken te weigeren of te verplaatsen. 3) Indien de Patiënt of Klant niet opdaagt op de gemaakte afspraak is deze een forfaitaire vergoeding verschuldigd van 100,00 EUR per voorziene uur. MOONS BV behoudt zich het recht voor om het volledige herstel van de schade te eisen zo dit hoger is. 4) Indien de Patiënt minder dan 24 uur voor aanvang van de afspraak annuleert, zonder gegronde reden, is deze een vergoeding verschuldigd van 27,00 EUR per voorziene half uur. 5) Indien de Klant minder dan 24 uur voor aanvang van de afspraak annuleert, zonder gegronde reden, is deze een vergoeding verschuldigd van 55,00 EUR per voorziene uur.

Artikel 3. Prijzen en betalingen

1) De uitgevoerde behandelingen gebeuren steeds in regie, tenzij hiervan schriftelijk wordt afgeweken. De verplaatsingstijd wordt eveneens verrekend. 2) Betalingen dienen te gebeuren uiterlijk binnen 14 dagen na datum van ontvangst van een ereloonnota met bijhorend getuigschrift voor verstrekte hulp of de factuurdatum, tenzij dit schriftelijk anders werd overeengekomen, op een door MOONS BV aangegeven wijze en valuta. Ereloonnota’s en facturen worden digitaal per e-mail verstuurd of op papier via de gewone post. Ereloonnota’s en facturen zijn contant betaalbaar op de maatschappelijke zetel van MOONS BV, ongeacht de betalingswijze. Geen enkele vertraging tot betaling kan in overweging worden genomen, zelfs niet onder het voorwendsel dat de Patiënt of Klant zelf niet zou worden betaald door de diensten van de overheid dan wel door derden, ongeacht de reden hiervoor. 3) Protest dient uiterlijk binnen de 8 dagen na de datum van ontvangst van een ereloonnota of factuurdatum per aangetekend schrijven ter kennis te worden gebracht aan MOONS BV, bij gebreke waaraan de klacht als onbestaande zal worden beschouwd. Bij gebreke aan reactie na voormelde periode wordt de Patiënt of Klant geacht in te stemmen met de ereloonnota of facturatie, en kan deze er niet meer op terugkomen. 4) Bij gebreke aan tijdige betaling zal van rechtswege, zonder dat daartoe enige ingebrekestelling vereist is, een verwijlinterest verschuldigd op de openstaande bedragen van 1% per maand vanaf de datum van ontvangst van een ereloonnota of factuurdatum, alsmede een forfaitaire schadevergoeding van 15% op de openstaande bedragen, met een minimum van 100,00 EUR per ereloonnota of factuur. MOONS BV zal in dat geval tevens gerechtigd zijn haar prestaties op te schorten.

Artikel 4. Verbreking van de overeenkomst

1) Als de Patiënt of Klant een verplichting zoals opgenomen in de overeenkomst niet of slechts gedeeltelijk nakomt, heeft MOONS BV het recht alle tussen de Patiënt of Klant en MOONS BV gesloten overeenkomsten op te schorten tot de Patiënt of Klant aan alle verplichtingen heeft voldaan, dan wel deze overeenkomsten zonder voorafgaande ingebrekestelling te verbreken wegens wanprestatie, zonder enig recht op schadevergoeding of restitutie van de Patiënt of Klant. In voorkomend geval is de Patiënt of Klant van rechtswege, zonder dat daartoe enige ingebrekestelling vereist is, een verwijlinterest verschuldigd op de openstaande bedragen van 1% per maand vanaf de datum van ereloonnota of factuur, alsmede een forfaitaire schadevergoeding van 15% op de openstaande bedragen verschuldigd, met een minimum van 100,00 EUR per ereloonnota of factuur. 2) In geval van vereffening, faillissement, staking van betaling of onder toepassing van de wetgeving op de continuïteit van de ondernemingen van de Patiënt of Klant is MOONS BV gerechtigd om met onmiddellijke ingang en zonder ingebrekestelling alle openstaande vorderingen onmiddellijk op te eisen, alsook de overeenkomst te schorsen en/of te beëindigen tot de betaling van alle uitstaande bedragen of vergoedingen. 3) Indien de Patiënt of Klant de overeenkomst voortijdig beëindigt, d.i. vooraleer MOONS BV alle voorziene behandelingen heeft kunnen uitvoeren, heeft deze in geen geval recht op terugbetaling van het reeds betaalde gedeelte.

Artikel 5. Aansprakelijkheid

1) MOONS BV is niet aansprakelijk voor schade aan personen en/of zaken. 2) MOONS BV is nooit aansprakelijk voor onrechtstreekse schade zoals o.a. commerciële of financiële verliezen, winstderving, verlies van cliënteel, etc. MOONS BV zal enkel aansprakelijk zijn voor de werkelijke geleden en bewezen schade voortvloeiend uit de in de met de MOONS BV gesloten overeenkomsten opgenomen verplichtingen, aldus met uitsluiting van enige andere impliciete of niet-geschreven verplichtingen, en die te wijten is aan een zware fout of bedrog dan wel het foutief uitvoeren van de behandeling. 5) MOONS BV is niet aansprakelijk voor eventuele schade die is ontstaan doordat zij is uitgegaan van door de Patiënt of Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij de onjuistheid of onvolledigheid van de gegevens haar bekend hoorden te zijn. 6) Elk schadegeval dient binnen een vervaltermijn van 8 dagen schriftelijk ter kennis van MOONS BV worden gebracht, met een begroting van de schade, bij gebreke waaraan de schade geacht zal worden niet te hebben plaatsgevonden. 7) MOONS BV is nooit objectief aansprakelijk.

Artikel 6. Klachten en vorderingen

1) Klachten met betrekking tot de door MOONS BV verleende diensten en/of geleverde goederen dienen door de Patiënt of Klant binnen de 8 dagen na ontdekking per aangetekend schrijven ter kennis te worden gebracht aan MOONS BV, bij gebreke waaraan de klacht als onbestaande zal worden beschouwd. 2) Alle vorderingen van de Patiënt of Klant opzichtens MOONS BV, uit welken hoofde ook, verjaren na 6 maanden te rekenen vanaf het ontstaan van het feit dat aanleiding geeft tot het indienen van een klacht, en desgevallend oorzaak is van een vordering van de Patiënt of Klant tegen MOONS BV. Deze termijn kan niet worden geschorst en kan enkel worden gestuit door een gerechtelijke actie.

Artikel 7. Privacy, persoonsverwerking en GDPR

1) MOONS BV kan persoonsgegevens van de Patiënt of Klant gebruiken om deze te voorzien van informatieve nieuwsberichten over nieuwe producten en diensten, evenementen gerelateerd aan de werking van MOONS BV, job-gerelateerde informatie en vacatures, haar werking en dienstverlening, toetreding van medewerkers, etc. 2) Onder geen beding worden de persoonsgegevens van de Patiënt of Klant overgemaakt aan derden. 3) MOONS BV behoudt zich het recht voor om deze privacyregeling te allen tijde aan te passen en dit conform de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer en de Algemene Verordening Gegevensbescherming. 4) De Patiënt of Klant heeft steeds een wettelijk recht om zijn persoonsgegevens geheel of gedeeltelijk aan te vullen, te verbeteren of te verwijderen. MOONS BV verbindt er zich toe binnen de 15 werkdagen aan het verzoek van de Patiënt of Klant gevolg te geven. De Patiënt of Klant kan MOONS BV hiertoe een schriftelijk verzoek richten per e mail. 5) De Patiënt of Klant heeft het recht, wanneer hij zijn identiteit bewijst, om de nodige informatie omtrent de verwerking rond zijn persoon te ontvangen op eenvoudig verzoek. De Patiënt of Klant kan altijd foutieve of onvolledige gegevens verbeteren via post of via e-mail. De Patiënt of Klant kan per eenvoudig verzoek via e-mail verzoeken om verwijderd te worden uit de data van MOONS BV.

Artikel 8. Geschillen

Het Belgische recht is van toepassing op elke overeenkomst tussen MOVENDA BV en de Patiënt of Klant. De Rechtbanken van het gerechtelijke arrondissement Limburg (afdeling Hasselt) zijn bij uitsluiting bevoegd om kennis te nemen van geschillen inzake deze overeenkomst.

Wij helpen u graag verder.